2.12.06

Dohadovanie zápasov

Som administratorom portalu na temu tipovanie a stavkovanie. Poznam nesmierne mnozstvo tiperov, hracov, bookmakerov, ci inych zamestnancov stavkovych kancelarii. Cely tento clanok je len moj komentar a pohlad na vec. Nic v nom nemusi byt pravdive-ved som si ho uplne cely vymyslel. Nakoniec, tazko povedat, co je pravda - ved pozrite si Pod Lampou z pred dvoch tyzdnov. :)



Zacal by som dnom 7.11.2006 - relacia De Facto - Hostami boli páni Galis a Micheľ.

Dostali otazku ci vedia o korupcii vo futbale. Obaja odpovedali stroho a nic neprezradili. Naco bola tato otazka? Vsetci vieme, ze futbal sa korumpuje. Su len dve moznosti - oni to vedia a oni to nevedia. Snad da pokracovanie clanku lepsiu odpoved. Ak o tom nevedia - odpovedia nie, neviem. Ak o tom vedia, a este s tym nic neurobili, je pravdepodobne, ze to urobit ani nechcu a keby povedali ano, museli by. Takze odpovedia, ze nie, nevedia. K comu teda tato otazka?



Pre velke mnozstvo periodik, televizii, rozhlasovych stanic i internetovych portalov sa vyjadril pan Dina, rozdhodca, ktory piskal niekolko rokov stvrtu a piatu najvyssiu slovensku sutaz. Za vsetko hovori snad jeden vyrok:

"V každom jednom. Za sedem rokov som zažil možno maximálne päť - šesť zápasov, kde som dostal iba to, čo mi oficiálne patrilo."



Podme sa pozriet na jeden nahodny vikend. Je uplne jedno, ktory, pretoze vsetky su rovnake....budem dost nekonkretny:
Vikend 11 a 12. novembra: dostal som informacie o troch zapasoch: 1*Turecko, 1*Druha Grecka najvyssia sutaz, 1* Srbska liga.

Ked som sa k spomenutym zapasom dostal este aj ja, nezacina dohadovanie zapasov uz byt vo vseobecnosti verejnostou brane ako jasna sucast sportu, ktora tu stale je?




Pozrime sa do sveta:

Juventus hra seriu B, v ktorej navyse zacinal s 9bodovym handicapom, Eduard Cichy ma pozastavenu cinnost, rozhodca Dina sa priznal ku korupcii, afery v Nemecku, Cechach, Taliansku, Holandsku, Japonsku, Juznej Afrike.....Alebo co takto korupcia na Majstrovstvach Europy 2004, o ktorej rozpravala FIFA? Ved aj v Anglickej najvyssej premierleague uz pred par rokmi mali afery spojene s korupciou.



Preco v ponukach celosvetovych stavkovych kancelarii chyba Albanska ci Srbska liga? Tipovalo by ju malo ludi? Myslim si, ze by sa takito ludia nasli. Ved v ponukach najdete uz aj Slovensku tretiu futbalovu ligu, ci prvu zensku najvyssiu sutaz, Japonsky a Mexicky baseball, Izraelsky futbal zien.



Co takto zapasy Artmedie. Zacalo to Trnavou, pocas tejto nevydarenej frasky divaci kricali len sku**na liga. Kto videl dalsi zapas Artmedie s Interom si tiez urcite mysli svoje. A ja si myslim, ze opravnene. Staci sa pozriet na Kozakovu penaltu z 58 minuty, ktoru nepremenil. Takisto velke mnozstvo dalsich nepremenenych sanci Artmedie a Inter, ktory urobil prvu akciu 32minute. Pritom uz v deviatej minute mohol Halenar vsietit prvy gol za Artmediu z obrovskej sance. Zapas skoncil 1-0 pre tragicky Inter.

O tychto zapasoch mna uz nikto nikdy nepresvedci, ze boli ciste.



Pozrime sa na ine sporty: Ceske stavkove kancelarie prestali vypisovat kurzy na zapasy Ceskej druhej hokejovej ligy, pretoze boli podavane velke objemy na jednotlive tipy, stavkove kancelarie museli vo velkom mnozstve zapasov robit velke kurzove zmeny aby udrzali hladinu payoutu a vo vacsine kol skoncilo niekolko zapasov stiahnutych z ponuky uplne.



Ale pozrime sa aj na uplne jednoduchy priklad, o ktorom vacsina z nas vie. Je rok 2006 o chvilu nasleduje zapas Svedko - Slovensko. V pripade, ze Svedsko vyhra stretne sa s Kanadou alebo Cechmi. Ak prehra stretne sa so Svajciarmi. Je o 4hodiny neskor. Svedsko prehralo 3-0, ked v presilovke 5-3 na lade s piatimi obrovskymi hviezdami NHL nedokazali vystrelit ani jednu strelu. Pred zapasom konspiraciu spomenul aj trener Gustafsson. Nerata sa aj toto medzi zapasy, ktore mali vopred jasny vysledok?



Vsetky tieto afery sa stali na roznych miestach s inymi rozhodcami, inymi hracmi, inymi klubmi dokonca som spomenul aj v inych sportoch.



A tak sa spytam sam seba...zmenime cely sport od zakladu alebo sa na zaver blogu radsej spytam ci niekto nema nejaku dobru informaciu, ze by som si aj ja zarobil este par chechtakov. Vsak ved idu Vianoce, treba na darceky, nie?



Budme teda radi, ze nam do Steel Areny pride na Slovan aspon 8340divakov.



Ako som uz povedal, cely tento clanok je len cisto moj nazor, a mozno som si ho cely vymyslel.


Žiadne komentáre: