10.3.07

Nokia N70

Este v Maji roku 2006 som si v Orange ako akciovy telefon s pausalom 90 zakupil Nokiu N70. Vtedy ma stala ako verneho zakaznika asi devat tisic korun na akciu. Dnes 11 mesiacov odvtedy stoji N70-ka 10 600 korun bez akcie, cize asi o 1600korun viac ako mna predtym s akciou. K telefonu som pridal funkiu Orange World classic.



Na telefony som expertom nebol, nieco som vsak predsa vedel. Nokia N70 mi ponukla MP3 prehravac, 2 megapixelovy fotoaparat, 3G telefon ci Bluetooth spojenie, FM radio, prehladny kalendar, 52MB zakladnej pamate a kvalitne sluchatka k tomu. K tomu telefonu som si este zakupil pamatovu kartu s 512MB. Ta bola naozaj potrebna, pretoze ked fotite s 2mpx tvori to fotky od 300-500KB. V case natacania videi ste obmedzovany tiez iba pamatou. Priemerne(z 10videi, na ktore som sa teraz pozrel) to vzchadza na 1MB vychadza 11sekund videa. Dlhsie MP3ky takisto mozu byt obsiahle. Tie som napriklad vyuzival pri uceni sa dlhsich textov. Telefon vsak aj tak ponuka 22MB pamat priamo vstavanu do telefonu a automaticky sa k nej dava aj dalsich 32MB pamatova karta, co moze na par fotiek a zvuky v nizsej kvalite bohate stacit. Pri nahravani zvuku ma sklamal diktafon iba s minutou nahravania zaznamu.



Pri prenosoch medzi dvoma mobilmi moze chybat infracerveny port, no telefon obsahuje bluetooth, ktory je uz ina kvalita a postupne ho obsahuje viac a viac pouzivanych telefonov.


Osobne mi velmi pomohol Orange World Classic a pripojenie na internetet v skole. Ak som bol v skole alebo niekde mimo pocitaca a potreboval nejake informacie jednoducho som sa prihlasil na Google a vyhladal si, co potrebujem. O tom, ze je to perfektny tahak nehovoriac :))



Aj ked by sa na prvy pohlad zdalo, ze to bude pekna tehla, nie je to tak. Hmotnost je len trochu nad priemerom, pretoze je stavany z pomerne lahkych materialov. Na pevnosti mu to vsak asi nepridalo(nemam odskusane ;))



Telefonny zoznam je kvalitny. Ku kazdemu menu si mozete pridat fotografiu, melodiu desiatky telefonnych cisel, ktore mozete delit do kazegorii ako pevna linka, mobil, domov, do prace, pager... email, postova adresa, spolocnost, funkcia ci webova adresa.



Hodinky ci budik nie su riesene nejako specialne, poznamky sa daju pisat obsiahle, diktafon je obmedzeny na minutu, k radiu treba mat pripojeny head-set(co je vsak zvacsa bezne), emailovy klient na mobile nepouzivam no skusal som ho a nie je na nom nic zlozite. Urcite je to dobra funkcia.



Fotoaparat v N70-ke je 2mpx a ma na telefon peknu ponuku funkcii a dobru kvalitu. Rovnako poskytuje 20 nasobny digitalny zoom.




Medzi nevyhody mozeme urcite zaradit dlhe zapinanie telefonu s operacnym systemom Symbian 60. Jeho rychlost naozaj nepatri medzi najvyssie no to sa da pre kvalitu ozeliet. Bateria sa doplni do dvoch hodin. Nokia N70 ma v temer nicom neobmedzuje a ja som s nou velmi spokojny. Jedno review v simple english si mozete pozriet tu:

Žiadne komentáre: