16.7.10

Reputation management - image, brand

Peter Veľký, ruský samovládca v sedemnástom a osemnástom storočí, mal istý štýl. V momente keď nadobudol pocit, že ho žena Katarína podvádza s Monsom, dal Monsa popraviť(stiahnuť z kože a rozštvrtiť), jeho hlavu vystaviť a svoju ženu sa ňu hodiny pozerať. O nič milší nebol ani k svojej prvej žene. Keď ho omrzela presviedčal ju aby sa stala mníškou aby mal od nej pokoj. Keď zistil, že tá ma nového milenca, dal popraviť aj toho(opäť sme štvrtili a sťahovali z kože). Pri zbavovaní sa toho, čo nám starú ženu pripomína sa zbavil aj vlastného syna, ktorého s ňou mal. Áno, takéto správanie mu reputáciu urobilo. Nie je nič zaujímavé na štvrtení, to mohol uznať ktorýkoľvek panovník tej doby. Ale trest pre svoju manželku aby sa v múzeu hodiny na to pozerala, v tom je myšlienka. Zobral to seriózne a čo sľúbil o to sa aj postaral. Image, ktorý mu to urobilo je jasný.

Rovnako Robert Fico povedal krátko po voľbách, že odvolá každého ministra, u ktorého bude iba podozrenie...do troch minút. Nakoľko sa tak nedialo aj to mu urobilo reputáciu.

Dávnejšie som písal článok na tomto blogu o SkyEurope a reputácii všeobecne. O reputation managemente aj s príkladom SkyEurope písal aj Juraj Saško z Visibility. SkyEurope predávalo letenky online. Sám som si kúpil letenky do Košice - Praha. Spoločnosť lety zrušila, peniaze mi však nikdy nevrátili. Na staznosti.sme.sk pribúdali sťažnosti na spoločnosť každým dňom. Facebook ešte ani nebol taký populárny ako dnes, napriek tomu sa tam množili sťažnosti na spoločnosť. V internetových diskusiách napríklad na sme.sk sa z človeka kupujúceho letenky od SkyEurope nestal klient ale idiot.


Opačný príklad som spomínal na tomto blogu napríklad vo Februári 2008. Organizoval som nejakú akciu a kupoval som si na ňu produkty Google. Rôzny perá, podložky pod myš a iné Googlácke predmety. Problém nastal po doručení. Jedno pero bolo rozbité, ďalšia podložka nesvietila ako mala. Upozornil som ich na to, aby nabudúce keď budem nakupovať použili napríklad lepšie balenie. Google zareagoval rýchlo - zaslal mi tieto produkty ešte raz zadarmo, bez toho aby som tie poškodené musel posielať naspäť. K tomu mi pribalili ešte aj ospravedlnenie.

Aký reputation management má Vaša firma?
Pozor, reputation management nie je len o tom, aby ste správne reagovali. Pre reputation management je potrebné aby ste aj mali na čo reagovať.
Internet by Vami mal žiť... Vygooglite svoju firmu a svoje produkty, zareagujte na to, čo nájdete. Vypýtajte si referencie. Vytvorte si sekciu povedali o nás ale podporte aj blogerov a ich recenzie o Vás, vypýtajte si ich. Alebo ich vytvorte umelo....ale tak aby vyzerali prirodzene. Zistite čo sa o Vašej firme rozpráva. Monitorujte, spravujte, reagujte....

Žiadne komentáre: