19.7.10

SEO na Slovensku - Jul 2010

Máte business bežiaci na internete a chceli by ste sa mu venovať. Ľudia u Vás platia za obsah, služby, tovar... A Vy ich chcete mať na webe dosť a venovať sa svojmu business-u a robiť ho najlepšie ako viete. Ako teda získať dostatok ľudí na svoju webovú stránku? Väčšinu ľudí napadne SEO.


Spoločností, ktoré sa SEO venujú sú po svete tisíce. Aj na malom trhu ako je Slovensko sú desiatky. Neexistuje ich rebríček, nedá sa jednoducho povedať vyberte si túto - tá je najlepšia. Musíte si vybrať spoločnosť, ktorá vyhovuje Vám. Už v decembri 2007 som napísal článok o SEO spoločnostiach. Ten bol vtedy dosť populárny, dnes má niekoľko tisíc prečítaní a nachádzal sa aj na vybrali.sme.sk. Odvtedy sa situácia zásadne mení...

Medzi najpopulárnejšie spoločnosti pre SEO na Slovensku patria nasledovné...

Visibility s.r.o. - Firmu založil veľmi populárny a kvalitný priam SEO mág Rado Rohaľ. Na pomoc si zobral Juraja Saska. Pri mojom stretnutí s Radom Rohaľom v Žiline a Poprade sme sa o jeho novej firme rozprávali. Rado plánoval založiť marketingovú firmu pracujúcu pre väčšie firmy. To, že sa mu to podarilo sa dá zhodnotiť aj podľa jeho referencií. Rado Rohaľ je ozajstný SEO guru a dokáže pripraviť výsledky podľa želania. S Jurajom som mal možnosť pracovať pred niekoľkými rokmi ešte na jeho projekte SEOkuin. Juraj je veľmi pracovitý človek a je pripravený pracovať na dosiahnutie výsledkov dlhodobo. Pri našom krátkom stretnutí na BarCamp-e v Bratislave sa ukázal ako racionálne rozmýšlajúci človek. Na druhej strane by som sa bál jemne neprimeranej ceny. Pri menších projektoch môže táto spoločnosť ponúknuť rovnakú službu ako lacnejšie spoločnosti. Pri množstve know-how, ktoré Rado Rohaľ má môžu však byť zvláštne aj školenia SEO, pri ktorých Vám určite žiaden SEO človek nedá celé svoje know-how.

Pizza SEO - patrí k tým najstarším spoločnostiam venujúcim sa SEO na Slovensku. Spoločnosť má aj anglickú verziu a tiež ich referencie sú pestré. Ich referencie určite hovoria aj o ich kvalite. Sám som sa chcel s Andrejom Salnerom stretnúť už dávnejšie v Košiciach kvoli začatiu spoločného projektu. Hoci nám stretnutie vtedy nevyšlo, verím, že sa čoskoro uskutoční. Ďalšia hlavná postava Daniel Ďuriš je známy na internete pod nickname-om dusoft a ešte nedávno písal populárny slovenský blog, ktorý však nedávno prešiel do angličtiny. Podľa referencií, ktoré na nich mám, či ktoré som si sám odsledoval ide o kvalitnú spoločnosť, ktorá pripraví to, na čom sa dohodnete, v správnom časovom limite a aj v primeranej cene. Keď som ich však sám kontaktoval ohľadom ich služieb, bol som sklamaný zo zaslania vopred pripraveného cenníka s len pár produktami. Verím, že pri SEO si každý klient vyžaduje vlastný prístup, nakoľko každý web má inú veľkosť a iné aktuálne postavenie či potreby. Preto toto PizzaSEO vyčítam. PizzaSEO patrí na Slovensku ku SEO klasike - patrí k tým najstarším a dlhodobo fungujúcim stránkam.

Soltes.eu s.r.o. - je spoločnosť, ktorú som založil ja, nakoľko som už ako jednotlivec zákazky nestíhal. Do firmy pribudol František Haško, študent informatiky na Karlovej Univerzite v Prahe. S Františkom som spolupracoval už predtým na rôznych programátorských zákazkách, kde získal množstvo informácií o SEO a internetovom marketingu. Takisto spolupracujem s rôznymi ľudmi externe. Verím, že každý klient musí dostať personalizovanú ponuku a tak ju zasielam na požiadanie bez záväzkov a zadarmo. Sám sebe vyčítať neviem. Nechcem :-)

SEOChat.sk - Bol určite najpopulárnejší blog v oblasti SEO na Slovensku. Vtedy som sa ešte s Tiborom (tiby) bežne rozprával a považoval ho za odborníka na SEO a zjavne teda aj copywriting. Nedalo sa mu zaprieť odhodlanie, s ktorým vytvoril veľa článkov a obsahu. Jeho posledný post je však dnes už z polovice Januára 2010 a informuje o akýchsi školeniach, ktorým sa venuje. O školeniach nájdete na internete rôzne pozitívne ohlasy. V živnosteskomregistri ho nájdete, nie však pod IČO, ktoré udáva na svojej stránke ale 43810292. Aj preto, aj preto, že vlastní kvalitnú dávku vedomostí si myslím, že sa naďalej venuje aj SEO priamo.

Seocentrum.sk - Nikdy som nemal možnosť rozprávať sa s Tomášom Svoradom osobne, no počul som o ňom niekoľkokrát. Zo všetkých týchto firiem má referencie spracované najprehľadnejšie. Povedal by som, že robí svoju prácu veľmi dobre. Seocentrum.sk je profesionálna firma a odkedy Google zvýšil dôležitosť kľúčového slova v doméne sa aj vo vyhľadávačoch ukazuje vyššie. Tomáš nemá nejaké obrovské zákazky alebo extra neskutočné výsledky, ale ak chcete mať o Vaše SEO postarané, Seocentrum.sk môže byť dobrý kompromis.

Máme tu aj spoločnosti ako je NetMark, Webring či ConsultOne. Spomínam ich aby sa nehnevali, že nedostali odkaz. Veľa referencií na nich však nemám a s ľudmi sa na nepoznám. Ak však máte svoje znalosti vy, prispejte nimi v komentároch.

2 komentáre:

faborio povedal(a)...

Doby, ked bolo seo buzzword su uz davno prec a dnes je to uz samozrejma znalost ludi, ktori s webom pracuju. pokrocile seo vie ocenit mozno par specifickych webovych firiem, ktore si to riesia interne.

mozno ma tu niekto v komentaroch opravi, ale myslim si, ze seo mag si ovela viac a lahsie zarobi roznymi affil webmi a pod. a pokial nie, asi v tom seo az tak dobry nie je;)

ps: consultone nerobi seo

Anonymný povedal(a)...

Zaujímavé zhodnotenie, podľa mňa naša seo scéna nie je tak živá ako sa tvári. Už to že seo ponúka kde-kto je vtipné. Hlavne ak su to designeri a programátori ktorí sa venôjú úplne iným veciam ako marketingu.