15.7.10

Social Media Marketing

Hovorí sa, že potrebujeme vytvoriť buzz. Niečo, čo budú ľudia ochotne zdieľat, o čom sa budú na verejnosti rozprávať, čo si pridajú na svoj facebook, na čo kliknú like. Buzz je pri tvorbe značky alebo mena čosi absolútne nepostrádateľné.




Aj takéto video tvorí buzz. Je to však správny postup? V spoločnosti sa diskutuje, video na youtube si každý deň pozrie viac ako aspoň tisíc ľudí, na facebook-u to mal skoro každý. Málokto možno aj doteraz vedel, že vozne vo vlakoch prevádzkuje spoločnosť Wagon Slovakia, nehovoriac o tom aká je tam partia. Takáto technika sa teda dá zaradiť do "brand awareness". Na druhej strane pozrime si komentáre na youtube. Taký vektor330 píše "ROFL, toto je skoro nekonecne zle" a dostáva od návštevníkov
palec hore hneď niekoľkokrát.
Táto kampaň napriek tomu spĺňa účel, o spoločnosti sa dozvedelo množstvo ľudí či niekoho to mohlo inšpirovať podľa obrázkov aj k návšteve jedálneho vozňa, ktovie.


Ako využiť silu všetkých sociálnych sietí nám ukazuje starím ale stále platným trikom spoločnosť Radisson. Na stránkach http://www.greatestholiday.radissonblu.com/. Na stránke pridáte krátky text prečo by ste mali práve vy vyhrať hlavnú cenu, ktorou je 365 nocí v h
oteloch Radisson. Skutočne hodnotná cena, skutočne jednoduché zapojenie sa, Zaujímavý je tu výber víťaza. Víťazom sa stáva ten, kto získa najviac hlasov. Samozrejme, stránka Vás niekoľkokrát vyzve na to aby ste tento článok publikovali na sociálnych sieťach ako je Facebook či Twitter a získali tak hlasy od svojich priateľov či tých, ktorý
Vás sledujú. Takisto získavajú odkazy z blogov a stránok jednotlivých ľudí.

Dokonca pri registrácii na tejto stránke si človek môže vybrať hotely, ktoré by chcel navštíviť a tie sa potom zobrazujú v jeho profile. To znamená, že sám človek si vyberie, ktorému hotelu urobí SEO službu tým, že stránka na ktorú užívateľ odkazuje, odkazuje na práve tento hotel.


Medzi jedny z najpokročilejších firiem, keď sa jedná o social media marketing je Starbucks. Ich stránku nájdete na Facebook-u spolu s ďalšimi špeciálnymi podskupinami, na MySpace, na Flick, na Twitteri, na Youtube, či dokonca majú vlastný blog. Ľudia na ich dokonca dostávajú odpovede. Definitívne to pomáha udržať si lojalitu zákazníka ako aj znížiť množstvo negatívnych reakcií na spoločnosť vďaka možnosti(niekedy pritom len zdanlivej) lepšie komunikovať. Starbucks napríklad pripravil jednoduchú aplikáciu, kde si môžete zvoliť aké mlieko, príchuť, koľko kávy a aké iné prísady by ste si do nápoja dali a to môžete zdieľat napríklad na Facebooku. Ak sa trošku pohráte a z desiatok obrázkov vyskladáte niečo pekné dostanete dokonca zľavu 1 dolár na akýkoľvek nápoj. Pozrieť si to môžete tu : http://www.frappuccino.com/ . Takáto stránka je na zahraničných weboch prezentovaná aj kvalitne pomocou bannerovej reklamy.

Horšie na tom je táky Justin Bieber, ktorý sa rozhodol vybrať si miesto pre prvý koncert jeho turné pomocou internetového hlasovania. Víťazom sa stala Severná Kórea, kde internet nemá skoro nik a kto ho má zrejme nehlasuje za koncert Biebera. Hlasov pritom dostal skoro 600 000. Či do cenzurovanej komunistickej krajiny Bieber naozaj pôjde uvidíme.

Ak si chcete prečítať ďalšie kvalitné články odporúčam napríklad Barbaru Boser alebo Brenta Csutorasa.

Žiadne komentáre: