13.7.10

Základy optimalizácie pre vyhľadávače

SEO alebo tiež optimalizácia pre vyhľadávače je dnes jednou z najpopulárnejších metód online marketingu. Moja spolčnosť Soltes.eu SEO ponúka ako svoj kľúčový produkt. Urobiť svoju webu kvalitné SEO nie je nič jednoduché. Je to aj preto, že postupy, ktoré by Vám web priniesli na popredné miesta, Vám dnes môžu už aj uškodiť.
Pozrime sa teda na úplné základy, problémy a klasickejšie postupy, ktoré budú fungovať aj do budúcnosti.

Je Váš web zaindexovaný?
To či je Váš web zaindexovaný sa dozviete jednoducho. Otvorte si Google a zadajte: site:example.com . Namiesto example.com napíšte svoju stránku. Pozor takto získate výsledky aj zo všetkých Vašich subdomén. Ak chcete len stránky z jedinej subdomény, zadajte napríklad site:www.example.com, kde example.com nahradíte svojím webom.

Ak sa výsledky zobrazia, Váš web je zaindexovaný.
Ak sa zobrazí nula výsledkov, Váš web zaindexovaný nie je. Je dôležité spýtať sa niekoľko otázok. Prvá je: Bol už Váš web predtým zaindexovaný? Ak áno môže ísť o zásadnejší problém. Ak ste používali napríklad black hat techniky alebo pre Vás robila iná SEO firma, tak to zjavne pokazili a je potrebné privolať odborníkov - napíšte na info@soltes.eu.
Ak Vaša stránka ešte nikdy predtým zaindexovaná nebola, je dôležité zisťiť či na ňu vedú nejaké odkazy z už indexovaných stránok. Pozor, tieto odkazy nemôžu obsahovať parameter rel="nofollow", cez takéto odkazy stránku nezaindexujete. Keď však už zaindexovaná bude, môžu jej pomôcť. Najjednoduchší spôsob ako získať odkazy na web sú katalógy ako zoznam.sk, atlas.sk ci surf.sk.

Zobrazuje sa Váš web vo výsledkoch vyhľadávania?
Okopírujte si dlhšiu časť textu zo svojho webu a zadajte ju do vyhľadávača. Ak ju vyhľadávač nájde, vo výsledkoch sa nachádzate. Ak Vás nenájde skúste to s ďalšou nekonkurenčnou vetou z niektorej z Vašich zaindexovaných stránok. Ak si menej konkurenčnými frázami neviete svoj web nájsť, nachádza sa zrejme v takzvanom sandboxe. Riešením je zvýšenie trustu stránky. Ak pre Vás doteraz niekto robil SEO je najvyšší čas s ním skončiť. Prestať so spamovými technikami či technikami, ktoré algoritmy vyhľadávačov ľahko odsúdia ako neprirodzené. Zachrániť to môžete napríklad kvalitnými odkazmi - odkazmi zo stránok .edu či .mil alebo pri Slovenských a Českých stránkach najmä odkazmi zo štátnych organizácií, univerzít a veľkých spoločností.

Poznáte svoje kľúčové slová?
Pointou SEO je aby sa stránky Vášho webu zobrazovali na prvých miestach pre slová, ktoré sú pre Váš web relevantné respektíve Vám prinášajú konverzný pomer. Potrebujete poznať svoje kľúčové slová. Najjednoduchší spôsob je zistiť s čím pracuje a s čím nepracuje Vaša konkurencia. Vždy dôležité kľúčové slová, na ktoré sa potrebujete zobrazovať sú názvy produktov, ktoré predávate a značiek. Dobrou technikou pre Vás môže byť aj optimalizácia na názvy konkurencie. Najmä pri názvoch značiek a menách konkurencie ľudia častejšie navštevujú aj nižšie výsledky. Takisto je dôležité mať viacero kľúčových slov. Optimalizujte okrem slova topánky aj na slová dámske topánky aj na ženské topánky aj na sandále aj na tenisky....

Zobrazujete sa na svoje kľúčové slová
Ak áno gratulujeme. Ďalej odporúčame CRO.
Ak nie - je potrebné mať zvládnuté obe časti - onpage aj offpage.
Z onpage - Je potrebné zistiť či je Vaša stránka indexovateľná. Ak je väčšia, sitemap môže pomôcť. Skontrolujte si prítomnosť kľúčového slova na stránke. Dôležité je aby jedna stránka nebola optimalizovaná na všetky kľúčové slová. Hlavná stránka je len na slová najdôležitejšie prípadne značku. Na ostatné máme podstránky či subdomény. Architektúra by mala byť hierarchická. example.com/znacka/produkt, prípadne kategória.
Z offpage - existujú na Vás odkazy? Máte zabezpečený deeplinking, čiže odkazy nejdu len na hlavnú stránku ale aj na vaše podstránky? Sú odkazy robené nárazovo alebo priebežne? Máte vytvorenú linkbaitingovú strategégiu - existujú stránky, ktoré Vám odkazy získavajú samé? Máte autoritatívne odkazy? Porovnanie s konkurenciou vo všetkých týchto bodoch je veľmi dôležité.

O profesionálne zvládnuté služby sa v Soltes.eu s.r.o. vieme postarať....Pozor ďalší článok príjde už vo štvrtok. Pridajte si ma do čítačky. Budete toho vedieť viac. :-)

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Mas nejako overene tie edu a mil odkazy? Podla mna su pre nas "trh" zbytocne a podobny vyznam maju uz aj pre usa, snad kedysi to bolo ine ale tearz...

Peter Šoltés povedal(a)...

Zelazi ake edu odkazy. Odkaz z edu webu je napomocny viac ako odkaz z ne-edu webu. Jedna sa vsak v zasade o autoritativnost domeny. Na Edu stranky odkazuju statne institucie, medzinarodne institucie, vlada, ine univerzity. K tomu maju casto vysoky domain age, su aktualizovane. Jednoducho maju stranky tak neskutocne silne a google im doveruje. Ci dostanes link z univerzity alebo to dostanes zo stranok microsoftu alebo to dostanes zo stranok vladnych je uz v podstate jedno.